FRAKT OCH LEVERANS
Order som kommer in före kl 12:00 skickas normalt samma dag. Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar för leveranser inom Sverige. Observera dock att det i enstaka fall kan dröja längre och vi reserverar oss för upp till 10 dagars leveranstid. Vi ansvarar inte för skada till följd av att leveranstiderna överskrids men du har däremot rätt att ångra ditt köp vid utökad leveranstid.
DHL Servicepoint
Tar normalt 2-4 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Dina varor skickas med DHL till ditt närmsta DHL Servicepoint. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt spårningsnummer. Avisering skickas som sms om du har angett dittmobilnummer, annars får du den via mejl.
OBS!
Uppge inte en adress till en postbox då vi inte kan leverera paketet till en sådan adress. Om chauffören inte kan leverera paketet till dig kommer det att gå i retur till vårt lager.
Spåra ditt paket
När vi har skickat din order så får du en leveransbekräftelse via mejl, där hittar du information om leveranstid och spårningsnummer.
Paket inom Sverige som skickats med DHL kan du spåra här: SPÅRA DITT PAKET
FÖRSÄNDELSE-ID FÖR PAKET
Ett paket får alltid ett kolli-id(alt. spårningsnummer) som kan användas för spårning av paketet. Kolli-id hittar du via spårningslänken i leveransbekräftelsen som skickas till din e-postadress så snart paketet har lämnat vårt lager. Med kolli-id kan du spåra ditt paket från att det sorteras av fraktbolaget tills dess att du hämtar ut ditt paket.
Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket skickade med kolli-id och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer /löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.
Hos ombudet
För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen.
Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paket med kolli-id/spårningsnummer /löpnummer och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer /löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.
Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid uthämtning av paket.
Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos ombudet. Observera att ditt namn på ID-handlingen måste stämma överens med det namn du har skrivit in när du beställde, ombudet lämnar ej ut paketet vid felstavning av namnet.
Försändelsen ligger hos ombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc).
Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera paketet.
Leveransförsening
Leveranstiderna kan komma att förlängas då oförutsedda förseningar kan uppstå på vägen. Har du inte mottagit ditt paket inom 10 vardagar efter att du lagt din beställning så hör av dig till oss på info@sc1956.se
Vi har nästan alla produkter vi säljer på lager. Skulle någon produkt ta slut så kontaktar vi dig via e-post eller telefon. Vi hjälper dig gärna med förslag på likvärdig produkt om sådan finns.
Order som kommer in före kl 12:00 skickas normalt samma dag. Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar för leveranser inom Sverige. Observera dock att det i enstaka fall kan dröja längre och vi reserverar oss för upp till 10 dagars leveranstid. Vi ansvarar inte för skada till följd av att leveranstiderna överskrids men du har däremot rätt att ångra ditt köp vid utökad leveranstid.
DHL Servicepoint
Tar normalt 2-4 vardagar att nå fram efter att det skickats från vårt lager. Dina varor skickas med DHL till ditt närmsta DHL Servicepoint. När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt spårningsnummer. Avisering skickas som sms om du har angett dittmobilnummer, annars får du den via mejl.
OBS!
Uppge inte en adress till en postbox då vi inte kan leverera paketet till en sådan adress. Om chauffören inte kan leverera paketet till dig kommer det att gå i retur till vårt lager.
Spåra ditt paket
När vi har skickat din order så får du en leveransbekräftelse via mejl, där hittar du information om leveranstid och spårningsnummer.
Paket inom Sverige som skickats med DHL kan du spåra här: SPÅRA DITT PAKET
FÖRSÄNDELSE-ID FÖR PAKET
Ett paket får alltid ett kolli-id(alt. spårningsnummer) som kan användas för spårning av paketet. Kolli-id hittar du via spårningslänken i leveransbekräftelsen som skickas till din e-postadress så snart paketet har lämnat vårt lager. Med kolli-id kan du spåra ditt paket från att det sorteras av fraktbolaget tills dess att du hämtar ut ditt paket.
Om du inte fått någon avisering men ser via spårningslänken att paketet kommit till ombudet, går det bra att hämta ut paket skickade med kolli-id och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer /löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.
Hos ombudet
För att hämta ut din försändelse behöver du din legitimation och det nummer som du hittar i sms- eller e-postaviseringen.
Om du av någon anledning saknar aviseringen går det bra att hämta paket med kolli-id/spårningsnummer /löpnummer och legitimation. Kolli-id/spårningsnummer /löpnummer hittar du i leveransbekräftelsen som skickats till din e-postadress.
Tänk på att du alltid skall kunna visa legitimation vid uthämtning av paket.
Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos ombudet. Observera att ditt namn på ID-handlingen måste stämma överens med det namn du har skrivit in när du beställde, ombudet lämnar ej ut paketet vid felstavning av namnet.
Försändelsen ligger hos ombudet i 7 dagar innan den returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc).
Därför tar vi ut en avgift om 150 kr om paket ej hämtas ut. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, måste du först hämta ut paketet och därefter returnera paketet.
Leveransförsening
Leveranstiderna kan komma att förlängas då oförutsedda förseningar kan uppstå på vägen. Har du inte mottagit ditt paket inom 10 vardagar efter att du lagt din beställning så hör av dig till oss på info@sc1956.se
Vi har nästan alla produkter vi säljer på lager. Skulle någon produkt ta slut så kontaktar vi dig via e-post eller telefon. Vi hjälper dig gärna med förslag på likvärdig produkt om sådan finns.